loading...

ترمه

یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از خودرو استفاده از چادر ماشین است. در واقع استفاده از این حفاظ شرایط خود را دارد و در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است باعث آسیب به خودرو شود.البته اگر خودروی خود را

sahim6 بازدید : 291 چهارشنبه 15 شهریور 1402 زمان : 11:15 نظرات (0)


یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از خودرو استفاده از چادر ماشین است. در واقع استفاده از این حفاظ شرایط خود را دارد و در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است باعث آسیب به خودرو شود.

البته اگر خودروی خود را برای ساعات طولانی در کنار خیابان و زیر نور مستقیم خورشید رها کنید، می توانید به بدنه آن آسیب وارد کنید. اگر عوامل محیطی مانند خورشید و ذرات معلق در هوا را نادیده بگیرید، خط و خش دیگران روی بدنه خودروی شما به آن آسیب می رساند.

بدیهی است که اولین و بهترین گزینه در صورتی که قصد دارید خودروی خود را برای مدت طولانی ترک کنید استفاده از پارکینگ دربسته است، اما اگر به پارکینگ دسترسی ندارید، از چادر ماشینی استفاده کنید که بتواند ذهن شما را درگیر کند. را ساده. این دستگاه که در بسیاری از مغازه های خدمات خودرو مخصوصا در شهرهای صنعتی و بزرگ موجود است، خودرو را در برابر اثرات مخرب نور خورشید، ذرات گرد و غبار، پرندگان، پنجه حیوانات به خصوص گربه، اسید باران محافظت می کند. علاوه بر این، چادر ماشین به محافظت از ماشین شما در برابر سارقان کمک می کند.

در این مطلب از کیا باتری قصد داریم شما را با بهترین چادرهای ماشین و انواع چادر ماشین از جمله چادر ماشین پژو، چادر پراید، چادر ماشین لوکس، پارچه چادر ماشین، انواع قفل و زیپ آشنا کنیم. قرار است اطلاعات مورد نیاز خود را ارائه دهد. تهیه چادرهای خودکار و ... شما خواننده عزیز.

چادر ماشین چیست؟

چادر یا برزنت ماشین در واقع نوعی پارچه ساخته شده از پلاستیک، بوم، نخ یا ترکیبی از چند ماده مختلف است. که بر اساس یک الگوی خاص در اندازه های مختلف برای مدل های مختلف خودرو ساخته می شود. در واقع هر ماشینی چادر مخصوص به خود را دارد. این چادر از خودروی شما در برابر آفتاب، برف و باران و همچنین هرگونه آسیب فیزیکی مانند خط و خش محافظت می کند.

کاربردهای بهترین چادر ماشین

چادر خودرو کاربردهای مختلفی دارد اما مهمترین ویژگی آن محافظت از خودرو در برابر آسیب های احتمالی به بدنه است. بهترین چادر ماشین باید شرایط زیر را داشته باشد:

محافظت از خورشید

بهترین مارک چادر ماشین که به عنوان بهترین چادر ماشین استفاده می شود باید بدنه ماشین را در برابر اشعه خورشید محافظت کند. اشعه خورشید می تواند باعث کنده شدن رنگ ماشین شما شود. در واقع قاتل اصلی رنگ خودرو است. اگر اشعه خورشید به طور مستقیم به داخل خودرو بیفتد، می تواند بر روی قطعات پلاستیکی تاثیر منفی بگذارد و گاهی اوقات مشاهده شده است که این قطعات در مدت زمان طولانی گازهای سمی تولید می کنند.

جلوگیری از آسیب دیدن پرندگان

یک چادر ماشین خوب باید از پرندگان در برابر بدنه ماشین محافظت کند. به طور کلی فضولات حیوانی اسیدی هستند. اگر این مواد به سرعت از بدن پاک نشوند، رنگ آن قسمت را تغییر می دهند. یک چادر ماشین خوب برای کاهش جذب اسید در بدن ضروری است.

حفاظت از گرد و غبار

رانندگان معمولاً از دستمال کاغذی برای حذف گرد و غبار استفاده می کنند. این باعث ایجاد خراش روی بدن می شود. گاهی برخی از چادرها نیز باعث ایجاد گرد و غبار بر روی بدنه خودرو می شوند، بنابراین انتخاب بهترین روکش خودرو در این مرحله ضروری است.

مزایا و معایب چادر ماشین

اگر بخواهیم به مزایا و معایب چادر ماشین اشاره کنیم، باید توجه داشت که به طور کلی چادر ماشین به عنوان تکیه گاه ماشین شما محسوب می شود، می توان آن را از اشیاء خارجی، گرد و غبار، نور خورشید و موارد مشابه محافظت کرد. برای محافظت

علاوه بر این، خطر خراشیدگی و آسیب دیدن کودکان و ایجاد مزاحمت برای دیگران بسیار کاهش می یابد. در برخی موارد از خودروی شما در برابر تگرگ و طوفان شن محافظت می کند. در بیشتر موارد، سایبان خودرو از ماشین شما در برابر فضولات پرندگان، سم پرندگان و حیواناتی مانند سگ و گربه و فضولات پرندگان محافظت می کند.

البته پوشاندن خودرو نیز احتمال دیده شدن آن توسط سارقان و وسوسه سرقت آن را کاهش می دهد.

انواع درگاه اتومبیل

چادر تک فصل

چادر ماشین در فصل تابستان یک بار قابل استفاده است و در دیگر ایام سال قابل استفاده نیست. این چادر علاوه بر محافظت از خودروی شما در برابر اشعه های مضر خورشید، از ایجاد خط و خش روی بدنه خودروی شما جلوگیری می کند.

این نوع روکش خودرو ضد آب و ضد برف است به طوری که فقط برای یک فصل می تواند خودروی شما را بپوشاند، در بازار نیز ارزان است.

مدل دو فصل

در واقع چادرهای دو فصل شباهت زیادی به مدل های تک فصل دارند، تنها تفاوت و مزیت آن که چشمگیر هم هست مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آب است. با این حال هنوز نمی توانید در زمستان از این مدل روکش ها برای خودروی خود استفاده کنید. چون یخ زده اند و خیلی سریع می افتند.

مدل سه مرحله ای

کاور سه ساله خودرو را می توانید در تمام فصول بارانی سال به جز تابستان استفاده کنید. مقاومت در برابر سرما، رطوبت و یخبندان یکی از قوی ترین ویژگی های این چادر خودرو می باشد.

اما در مقابل گرمای آفتاب مقاومت چندانی ندارد و در تابستان گرم نباید از این نوع چادر استفاده کرد.

چادر ماشین چهار فصل

می توان گفت سایبان چهار فصل بهترین انتخاب برای کسانی است که در تمام فصول سال ماشین خود را به طور مداوم در محیطی باز و بدون سقف پارک می کنند. این مدل چادر مقاومت خوبی در برابر رطوبت و یخ زدگی دارد و در برابر نور مضر آفتاب مقاوم است.

انواع چادر ماشین

انواع چادر ماشین راهنمای خرید بهترین چادر ماشین مزایا و معایب

انواع چادر ماشین

به طور کلی چادرهای خودرو به دو دسته معمولی و ضد آب تقسیم می شوند و چادرهای ضد آب معمولا از پلاستیک ساخته می شوند به طوری که در مواد استفاده شده هیچ سوراخی وجود ندارد.

همچنین اکثر چادرهای ضد آب دارای خطوط درز نیستند، بنابراین احتمال نفوذ آب از دهانه درز صفر است. در عین حال لازم به ذکر است که اکثر چادرهای ضد آب دارای آستری نخی در داخل هستند تا جریان هوا جریان داشته باشد و به بدن آسیبی نرسد.

اما متداول ترین نوع پرده که عمدتاً برای خودروهای داخلی استفاده می شود، مدل های پارچه ای است که با طرح راه راه در بازار قابل خریداری است.

از این نوع چادرها دو نوع سبک و سنگین وجود دارد که نمونه های سنگین با وجود وزن (حدود 5 کیلوگرم) در زیر تابش نور خورشید پوسیده شده و کندتر از بین می روند.

همچنین چادرهای چند لایه در بازار وجود دارد که عمر مفید بیشتری دارند اما به دلیل وزن بیشتر جابجایی و پخش شدن آنها در خودرو بسیار سخت است.

البته چادرهای سنگین‌تر مقاومت بهتری در برابر باد دارند و به سختی از خودرو تاب می‌خورند.

همچنین لازم به یادآوری است که در برخی از انواع چادرها زیپ برای دسترسی به درب خودرو در نظر گرفته شده است که البته مدل های ضد آب این امکان را ندارند.

ابعاد روکش ماشین خوب

یک پوشش خوب خودرو باید از خودروی شما در برابر آفتاب، برف، باران و یخبندان محافظت کند.

نباید از پارچه ساده یا پلاستیک خالی ساخته شود، زیرا پارچه ساده در برابر برف و باران و پلاستیک در برابر نور خورشید موثر نخواهد بود.

بهترین پارچه برای ساخت پرده، پارچه هایی هستند که از ترکیب پارچه و پلاستیک تهیه شده اند و در هر زمان از سال می توان از این پارچه استفاده کرد.

کیفیت دوخت بالایی داشته باشید. کیفیت دوخت نقش مهمی در عمر چادر ماشین دارد، اکثر چادرها درز آن پاره می شوند.

این بندها با داشتن تسمه هایی برای اتصال به بدنه خودرو، احتمال سرقت را کاهش می دهند و در بادهای شدید از خودروی شما جدا نمی شوند.

تهیه کیسه و درب مخصوص جهت نگهداری توصیه می شود. این بدان معنی است که در صورت عدم استفاده، چادر را می توان در بسته قرار داد تا از کثیف شدن صندوق عقب خودرو محافظت کند.

نکات مهم در خرید چادر ماشین

نکات مهم و کاربردی که در خرید چادر باید رعایت کنید:

قیمت چادر: قیمت مهمترین فاکتور در انتخاب شماست. قبل از انجام هر کاری، مقدار پولی را که باید برای خرید روکش خودرو خرج کنید مشخص کنید. وقتی برای موتورخانه بودجه می‌کنید، بسیاری از مدل‌هایی که خارج از محدوده قیمتی شما هستند، به‌طور خودکار حذف می‌شوند.

انواع چادر: شما می توانید با توجه به فصلی که می خواهید از چادر ماشین استفاده کنید چادر مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، انواع مختلفی از درگاه خودرو وجود دارد. چادر چهار فصل تابستان تا زمستان

جنس چادر: مواد پارچه ای که برای پوشش خودرو استفاده می شود نقش مهمی در طول عمر چادر ایفا می کند، بنابراین چادر ساخته شده از پارچه و پلاستیک خشک عمر بیشتری نسبت به پارچه های کامپوزیت خواهد داشت. کالاها با کمبود مواجه هستند

وزن و حجم چادر: چادرهای سبک معمولاً در صورت تا شدن فضای کمتری را اشغال می کنند، زیرا به راحتی می توان آن ها را در صندوق عقب خودرو قرار داد یا به راحتی با خود حمل کرد.

نوع درز: بیشتر علل خرابی کارگاه مربوط به پارگی چادر در نواحی درز است. اگر درز چادر کیفیت لازم را نداشته باشد حتی اگر پارچه مرغوب باشد پاره می شود. و در محل خیاطی بمیرند.

کیسه نگهداری: داشتن یک کیف برای نگهداری چادر بسیار ضروری است، بنابراین اگر چادر شما کیف یا روکش ندارد، با گذاشتن یک چادر کثیف در صندوق عقب، صندوق عقب خودرو خود را به هم می‌ریزید. کیف حمل و نقل چادر را نیز تسهیل می کند

رجوع به مقاله:https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/ایرانخودرو-چادر-خودرو/چادر-پژو-405/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 1,462
  • بازدید سال : 16,788
  • بازدید کلی : 36,779