loading...

ترمه

قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و به جرات می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هزی

sahim6 بازدید : 43 شنبه 30 دی 1402 زمان : 9:48 نظرات (0)


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و به جرات می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هزینه احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای خارجی ها است. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدارس قبرس شمالی

طبق سیستم مدارس قبرس شمالی، کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در پیش دبستانی شرکت کنند. مهدکودک برای 4-5 سال اجباری نیست اما برای 5-6 سال اجباری است. پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای همه کودکان ارائه می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان 5 ساله تحصیل می کنند. سطح بعدی Urta Ecole یا دبیرستان (مدرسه قدیمی در ایران) است که سه سال طول می کشد. مقطع بعدی تحصیلی که چهار ساله است، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند یک رشته تخصصی (مثل دبیرستان، دانشکده فنی و دانشکده قدیمی در ایران) را انتخاب کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟ هزینه تحصیل در قبرس یورومای چقدر است؟


در کیفیت آموزشی تفاوت زیادی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 است.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای افرادی که به طور دائم یا موقت در این کشور اقامت دارند، می دهد. این بدان معناست که هر کسی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی دارد، می‌تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات آموزشی رایگان این ایالت استفاده کند.

در این مدارس خدمات حتی رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین دریافت می کنند و برخی نه. هزینه کتب درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. با این حال، همه دانش آموزان کتاب رایگان دریافت می کنند.

در مدارس غیرانتفاعی هزینه تحصیل با احتساب غذا و تحصیل از حدود 3 هزار در سال شروع می شود. سرویس رفت و برگشت هزینه دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

نمرات دوره ابتدایی بر اساس مقیاس خوب - عالی - متوسط ​​و نیاز به بهبود رتبه بندی می شود، در حالی که نمرات دبیرستان از 1 تا 10 نمره گذاری می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان با زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما زبان ترکی را نداند مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند را دارند. علاوه بر این دوره های آموزشی ترکی به صورت رایگان در مدارس ارائه می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

تحصیل در مدرسه قبرس شمالی در آینده چه کمکی به من خواهد کرد؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات ویژه ای برخوردار است، مانند تخفیف در شهریه. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیازی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند یا دانش آموزانی که در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان ترکیه از این امتیاز بهره مند شوند.

چرا باید تحصیلات خود را در قبرس شمالی ادامه دهید؟

دلایل ادامه تحصیل در قبرس، از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی، شامل مواردی است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

کیپ شمالی

هزینه زندگی در قبرس به لیر ترکیه پایین است

⭐ هزینه دانشگاه قبرس کم است

⭐ وضعیت بورسیه تحصیلی قبرس، بورسیه تحصیلی تضمینی بین 20 تا 80٪

⭐ یک سال برای کل خانواده به عنوان شریک دانشجویی تا پایان دوره تحصیلی در قبرس بمانید و شریک می تواند از مزایای دولتی رایگان مانند مراقبت و تحصیل رایگان و همچنین افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت ویزا و مستر کارت ( کارت اعتباری و بدهی)

- فرهنگ و زبان قبرس، فرهنگ قبرس شمالی، زبان و سبک غذایی شبیه مردم ایران است. نه مهمان نوازی و نه نژادپرستی.

⭐گواهی زبان قبرسی گواهی زبان لازم نیست.

⭐ موقعیت مالی قبرس، عدم نیاز به منابع مالی

(دانشجویان همراه در صورت تمایل به امکانات مالی برای ویزای یک ساله نیاز دارند)

⭐وضعیت ویزای قبرس پس از پذیرش، نیازی به ویزای تحصیلی ندارید

⭐خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است.

دیگر کشورهای اروپایی

هزینه حمل و نقل در سایر کشورهای اروپایی هزینه حمل و نقل به یورو می باشد

هزینه های دانشگاه در سایر کشورهای اروپایی، شهریه در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بالاست

وضعیت بورسیه تحصیلی در سایر کشورهای اروپایی، شانس متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی پایین است

زندگی در سایر کشورهای اروپایی در بهترین حالت ویزای توریستی کوتاه مدت برای یکی از اعضای خانواده شرایط سختی برای اخذ ویزا و وقت سفارت دارد.

فرهنگ و زبان سایر کشورهای اروپایی، وضعیت نژادی در اکثر کشورهای اروپایی، غذا و شیوه زندگی با ایران سازگاری ندارد.

سایر کشورهای اروپایی به مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز دارند

وضعیت اقتصادی سایر کشورهای اروپایی، شرایط مالی مناسب برای دانشجویان

(در صورتی که دانشجو قصد اخذ ویزای توریستی کوتاه مدت را دارد، باید توان مالی قوی و مدارک تکمیلی را به سفارت ذیصلاح ارائه دهد)

وضعیت ویزای سایر کشورهای اروپایی پس از تایید، احتمال ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد. علاوه بر این، یک پروسه طولانی و دشوار برای دریافت ویزا وجود دارد.

خدمات بهداشتی در سایر کشورهای اروپایی خدمات پزشکی در بسیاری از نقاط در قیمت گنجانده شده است

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) یک آزمون آیلتس برگزار می کنند. و بسته به نمراتی که می‌گیرند، متقاضیان می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند یا مجبور شوند همراه با یک دوره به یک واحد زبان بپیوندند یا از آنها خواسته شود که یک یا دو ترم در یک کالج زبان خاص تحصیل کنند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته های تجربی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. ضمناً داشتن معدل دیپلم بیش از 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک و معدل بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس ضروری است.

مدرک کارشناسی در رشته انتخابی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان پس از گذراندن یک تا سه پیش نیاز می توانند در هر رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب نیاز دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز مهم است.

مدارک تحصیلی

کلیه مدارک مورد نیاز برای دیپلم + اصل مدرک و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات دیپلم و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد + اصل و ترجمه رسمی کارشناسی ارشد + نسخه اصلی کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال برای تحصیل در مقطع دکتری + رزومه و مقالات در صورت موجود بودن مدارک مورد نیاز در مقطع دکتری.

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید می کند. برای دانشگاه و اداره مهاجرت یکی از مهمترین موارد در زمینه ویزای تحصیلی این است که دانشجو در واقع در حال تحصیل باشد. به عنوان مثال، کسانی که از این روش استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند، به دلیل سهولت ویزای تحصیلی از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت یک دوره کوتاه حدوداً اجازه می دهد. اگر یک ماه از کشور خارج شوید و خارج نشوید روزانه جریمه می شوید.

در صورت وقوع جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی تدریس می شود. دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، دوره های بسیاری را در ترکیه ارائه می دهند. تحصیل در ترکیه در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند مزیت بسیار خوبی است. انتخاب رشته ها در تمام سطوح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که می توان به صورت آنلاین تحصیل کرد. این دانشگاه ها انواع مدارک لیسانس و دکترا را از طریق آموزش از راه دور ارائه می دهند که برای کسانی که نمی توانند به قبرس سفر کنند اما می خواهند مدرکی از یک موسسه دریافت کنند، گزینه محبوبی است.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. پس از پذیرش برای تحصیل در قبرس اقدام کنید. آنها باید هزینه اولیه درخواست را به دانشگاه پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارژن با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذراندن پلیس فرودگاه و اخذ ویزای 3 ماهه فرودگاهی; حتی پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه وارد قبرس شمالی می شود. برای اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین در دسترس است و دانشجو می تواند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان انجام می دهند شرکت در یک معاینه پزشکی است که نشان می دهد فرد متقاضی تحصیل در قبرس عاری از بیماری های عفونی است.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه های زیر به ارز ترکیه پرداخت می شود اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست آن را به دلار تبدیل می کنیم تا قیمت آن ثابت باشد و با افزایش ارزش لیر به مرور زمان تغییری نکند.

مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه (آب، برق، اینترنت، نظافت شامل).

اقساط ماهیانه از 150 دلار شروع می شود

سرگرمی سینمای دانشجویی: یک دلار

چرخ دستی بازی های کامپیوتری بولینگ: سه دلار به بالا

ماشین کرایه ای: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه عضویت در باشگاه ورزشی مرتبط با سلامت: 25 تا 50 دلار در ماه و بیشتر

اقلام بهداشتی و مراقبت شخصی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - غذا در رستوران: از 2 تا 20 دلار.

لوازم التحریر و کتاب های درسی در هر ترم: 20 تا 50 دلار

حمل و نقل 10 دقیقه ای: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی یورومای کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر بزرگ و روستای زیبا است و جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر تحصیلات شما به این شکل نیست، نباید امید زیادی به شغل آینده در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در موافقتنامه شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: اجازه دادن به شریک زندگی در حین مطالعه

3: اجازه کار پاره وقت

4. خدمات بیمه ای و درمانی کامل برای دانشجویان

5: امکان مقایسه واحدهای تمام شده

6: بدون شرط سنی

7: به گفتگوی معرفت توجه نکنید

8: بدون نیاز به مدرک زبان

پردیس دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. شهر دانشجویی قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از شما که در حال کاوش در قبرس شمالی هستید همیشه از ما می پرسید که فاماگوستا با ماگوزا چه تفاوتی دارد. ابتدا فرض کنید تلفظ Magusa اشتباه باشد و تلفظ صحیح Mausa باشد. از آنجایی که این شهر در ترکی MAĞUSA نوشته می شود و تلفظ صحیح آن g نیست.

موسی شهر مرکزی استان فاماگوستا است استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل اسکله یا اسکله می شود فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در سمت شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر وجود دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی است. شهر دانشگاه AMU شرایط پذیرش ساده ای دارد، اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه آسان نیست و نیاز به یک دانشجو دارد که واقعاً سخت کار کند و دوره ها را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوش تحصیل کرده اند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها به طور منظم ارتباطات بین شهری رایگان دارند. و همین مشکل باعث شد بسیاری از دانشجویان در فاماگوستا زندگی کنند و در دانشگاه های دیگر شهرها تحصیل کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 238
  • بازدید ماه : 1,232
  • بازدید سال : 16,558
  • بازدید کلی : 36,549